Liv lever livet #1

Starten, grunden og Stella 
Jeg har i dag, efter rigtig lang tænke tid, valgt at skrive om min tid med anoreksi. Så andre folk kan høre om hvor hårdt det er at starte og især at komme videre igen. Jeg blev i de sidste år af folkeskolen og de første år af gymnasiet, kaldt for fed, ubrugelig og ligegyldig og det er en af de grundene til at jeg begyndte med at tabe mig. Da min storesøster Stella så døde i et trafikuheld (Sammen med hendes kæreste Christoffer) gik det helt galt. Jeg gik i lang tid rundt, og sagde til mig selv, at det var min skyld at de døde den aften. Mine forældre lavede ikke andet end at snakke om, hvor stor en tragedie det var med Stella. Jeg følte, at jeg var helt alene i huset.

Stella var en slags veninde for mig. Hun var der altid, når jeg havde brug for hende og det var ret tit. På en eller anden måde havde hun altid svarene på mine problemer, om det så var fordi hun selv havde gået i folkeskolen, eller om hun bare vidste det, ved jeg ikke, men det hjalp i hvert fald meget. Når hun snakkede, tror jeg, hun kunne få alle og en hver til at hører efter. Det var som at blive fortryllet med gode ord og ideer. Når jeg snakkede til hende, lyttede hun efter i forhold til andre, og på samme tid virkede hun faktisk interesseret, i det jeg sagde.  

De første dage hvor jeg sultede mig selv, var selvfølgelig de hårdeste. Jeg fik dog hurtigt en fornemmelse af, at jeg ville have et par hårde/dårlige dage, før at jeg kunne få det bedre. Og det var også helt rigtig. Efter nogle løbeture og nogle dage uden så meget at spise blev jeg vand til det, og min krop begyndte stille og roligt at vende sig til, at havde færre kalorier at leve på. Det bedste jeg vidste, var at komme ud at løbe. Jeg begyndte derfor at løbe i en løbeklub, så jeg havde nogle at løbe med. Men efter flere og flere gange, opbyggede der sig en inderlig trang, og det var ikke nok at løbe med klubben mere.

Jeg løber nu flere gange om dagen. Det bedste er smerterne i mine ben som forsvinder, når jeg fortsætter. At komme der til mentalt, hvor alt uden om er lige meget, du husker/føler ingenting andet end tomhed. Når jeg løber, forsvinder tiden, selv hvis der er gået 2 timer føltes det som få minutter. Under løbeturen føler jeg mig på toppen, som om intet er hændt. Når jeg er færdig går der ikke lang tid, så er alt tilbage til normalt, og jeg er i hvert fald ikke på toppen mere.


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Liv lever livet #2

Liv lever livet #4

Liv lever livet #5