Liv lever livet #3

Slusegården 
Efter Stellas død begyndte jeg at havde spiseforstyrrelse (har jeg fortalt) og da mine forældre fandt ud af det, bestemte de sig for, at sende mig til et sted ved navn slusegården. Slusegården er et sted hvor folk med problemer kan komme hen. Du bor der så i den tid som din terapeut mener du skal bruge på at komme dig. Mine dage på slusegården var meget op og ned, men jeg følte næsten altid, at jeg havde alt ting under kontrol, indtil den dag min nye værelseskammerat kom.

Jeg havde siden starten af min tid på slusegården haft et værelse alene, men da den nye pige Nickie startede, havde jeg ikke det mere. De første mange møder vi havde på værelset, var ikke særlig lange og vi snakkede næsten ikke til hinanden, hvilket passede mig fint dengang. Det eneste hun kunne finde ud af var at rode alle mine ting sammen (så mine systemer på ødelagt) men jeg turde ikke rigtig at gøre noget ved det, for hvorfor skulle hun være bange for mig, slappe lille mig.

Min terapeut hedder Asger og han var en af grundene til at jeg klarede mig, da jeg var allerlængst nede. Han var der altid når jeg havde brug for ham og det her var en af gangene. Da jeg endelig besluttede mig for at gøre noget ved Nickie, gik jeg til ham for hjælp. Jeg var på sur, men også nervøs da jeg gik ind til ham. Eller ’gik’. Jeg tonsede ind på hans kontor, men der sad Nickie så. Asger fik os til at tage en snak og til sidst blev vi faktisk enige om nogle regler. Det føltes underligt til at starte med, men også ret godt. Nickie og jeg fik de næste dage taget nogle gode snakke, og begyndte at lære hinanden at kende og knytte et bånd til hinanden.  


I dag kan jeg godt fortryde mange af de valg jeg tog. Der er selvfølgelig også nogle hvor jeg siger til mig selv ”wow hvor var det klogt”, men det er desværre bare mine dårlige valg, jeg bedst kan huske. Mine dårlige beslutninger, opfatter jeg mere som en slags redning på min spiseforstyrrelse i dag. Når jeg siger redning, mener jeg at mine æde flip faktisk gjorde at, jeg begyndte at tænke over hvor dumt det endelig var, det jeg havde gang i. 

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Liv lever livet #2

Liv lever livet #4

Liv lever livet #5